Wim van der Mark

Wim van der Mark

"Ik haal mijn motivatie uit de successen van deelnemers"

Tot 1990 werkte ik als accountmanager en verkoopleider bij Vierhand Direct Marketing. Toen we in die periode seminars organiseerden met professor Siegfried Vögele, wist ik wat ik de rest van mijn leven wilde doen: trainingen en presentaties geven. In 1990 startte ik samen met Rob Woelinga daarom het Instituut voor Direct Marketing Kennis (IDMK).

De volgende 17 jaar organiseerden we vele honderden trainingen en cursussen gericht op het optimaliseren van direct marketing resultaten. We hebben IDMK verkocht en nu focus ik me op het ontwikkelen en geven van trainingen over on- en offline marketing en verkoopgericht schrijven.

Ik voel me trainer in elke vezel! Op mijn 18e jaar gaf ik al turnles en ging ik voor de medailles. Als verkoopleider trainde ik later mijn eigen medewerkers. Ik heb daarbij maar één doel: helpen om meetbaar verschil te maken in marketing- of verkoopresultaten. Mijn motivatie haal ik uit de successen van deelnemers. Daar krijg ik nooit genoeg van!

Ik ben naast trainer ook spreker tijdens congressen en auteur van boeken, zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.