Cursus klantgericht schrijven

Cursus klantgericht schrijven (1 ochtend)

Leer hoe je duidelijke en prettig leesbare teksten voor klanten schrijft

Hoe schrijf je prettig leesbare teksten? Hoe maak je teksten korter en vlotter? En hoe zorg je ervoor dat klanten je teksten ook echt lezen? Je ontdekt het allemaal tijdens de cursus klantgericht schrijven. In één ochtend leer je alles wat je moet weten om klantgerichte brieven, e-mailings en andere teksten te schrijven of te redigeren. En wil je meteen oefenen met wat je hebt geleerd? Dan kan dat tijdens de aansluitende praktijkmiddag. Je betaalt voor de cursus klantgericht schrijven maar € 249.

Wat leer je tijdens de cursus klantgericht schrijven?

Niemand heeft nog tijd om te lezen. Ook jouw klanten niet. Het is dus belangrijk dat jouw teksten kort, duidelijk en prettig leesbaar zijn. Of je nu brieven, e-mailings, webteksten of offertes schrijft. Tijdens de cursus klantgericht schrijven leer je hoe je dat doet. Je krijg talloze adviezen om je lezer te prikkelen en aan het lezen te krijgen. Je ontdekt hoe klanten je tekst eerst ‘bekijken’ – en hoe je dat slim gebruikt. Daarnaast krijg je héél veel tips om kort, actief, positief en dus écht klantgericht te schrijven. Aan bod komen onderwerpen, zoals:

  • Teksten optimaliseren voor de lezer
  • De opmaak van klantgerichte tekst
  • Formele schrijftaal vervangen door vlotte taal
  • Teksten schrappen en inkorten
  • De kracht van positief schrijven
  • Teksten verdelen in logische blokjes
  • De leesbaarheid vergroten met tussenkoppen
  • Sterke en zwakke taal
  • Emotiewoorden toevoegen
  • De kracht van de gebiedende wijs

Klantgericht schrijven volgens de Minus Methode

De cursus klantgericht schrijven is gebaseerd op de Minus Methode van professor Siegfried Vögele. Hij bestudeerde jarenlang hoe mensen lezen en op welke woorden en zinnen ze wel en niet reageren. Zo ontdekte hij dat mensen onbewust vragen stellen aan teksten die ze onder ogen krijgen. Hoe je dat slim gebruikt om klantgericht te schrijven, leer je tijdens deze cursus.

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je kunt klantgericht schrijven (of teksten redigeren)
  • Je schrijft prettig leesbare teksten zonder formele taal
  • Je gebruikt geen jargon of ingewikkelde woorden meer
  • Je kunt positief, actief en bondig schrijven
  • Je weet welke schrijftools je helpen (zoals leesbaarheidsstatistieken in MS Word)
  • En je kunt dit toepassen voor alle soorten zakelijke teksten

Voor wie is deze cursus bedoeld?

De cursus klantgericht schrijven is bedoeld voor iedereen die prettig leesbare, duidelijke en klantgerichte teksten wil schrijven. Dat kunnen zelfstandig ondernemers zijn, maar bijvoorbeeld ook secretaresses, medewerkers van de klantenservice en andere medewerkers met direct klantcontact. Belangrijk om te weten: de cursus klantgericht schrijven gaat over teksten waarmee je klanten informeert. Wil je teksten schrijven die gericht zijn op werving en verkoop? Kies dan bijvoorbeeld voor de cursus e-mailings schrijven of de training webteksten schrijven.

Vul de cursus klantgericht schrijven aan met een praktijkmiddag

Wil je meteen oefenen met wat je hebt geleerd? Breid de cursus klantgericht schrijven dan uit met een praktijkmiddag. Aanvullend op de ochtend krijg je een uitgebreide lunch. Daarna oefenen we de lesstof van de ochtend. Zo pas je direct toe wat je hebt geleerd én onthoud je de lesstof beter.

Corona? Dan geven we deze cursus online

We geven de cursus klantgericht schrijven in onze leslocatie in Utrecht. Als dat door de coronacrisis niet mogelijk is, geven we de cursus online via Zoom. We laten je dit op tijd weten en als je de cursus liever niet online volgt, mag je uiteraard kosteloos annuleren.

Praktische informatie

  • Prijs: de cursus klantgericht schrijven kost € 249. Wil je de praktijkmiddag ook volgen? Dan betaal je € 495 voor de gehele dag en is een lunch bij de kosten inbegrepen
  • Datum: woensdag 20 januari 2021 of dinsdag 14 september 2021.  Liever een andere datum? Klik op de blauwe button rechtsboven
  • Duur: één ochtend van 9.30 uur tot 13.00 uur. Volg je ook de praktijkmiddag? Dan duurt de cursus tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen
  • Incompany: we kunnen de cursus klantgericht schrijven ook bij jou op kantoor geven. Je bent al voordeliger uit bij deelname van 5 personen! Klik hier als je een offerte voor een incompany cursus klantgericht schrijven wilt

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de cursus klantgericht schrijven niet aan je verwachtingen? Meld het na de cursus en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Cursus klantgericht schrijven

Ochtend van 9.30 uur tot 13.00 uur Inclusief praktijkmiddag duurt deze cursus tot 17.00 uur

Woensdag 20 januari 2021
Dinsdag 14 september 2021

Liever een andere datum? Klik op de blauwe button hieronder

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 249 exclusief praktijkmiddag
€ 495 inclusief praktijkmiddag

Ook mogelijk als incompany cursus klantgericht schrijven op maat voor jouw bedrijf (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.