Training offertes schrijven

Leer in één dag hoe je vaker 'ja' op je offertes krijgt

Tijdens de training offertes schrijven leer je in één dag hoe je de tekst van je offerte zo aanpast dat je vaker een order krijgt. De offerte is het laatste stadium van het verkoopproces, vóór de klant besluit met je in zee te gaan. Het zou dus zonde zijn als je zover bent gekomen en je toch de opdracht nog misloopt. Volg de training offertes schrijven en je weet precies met welke woorden je de klant over de streep trekt. Tijdens de training oefen je met je eigen offertetekst, dus je kunt direct verbeteringen doorvoeren. 

Wat leer je tijdens de training offertes schrijven?

De training offertes schrijven bestaat uit 4 onderdelen: algemene succesvoorwaarden, het uiterlijk van de offerte, de tekst van de offerte en de finishing touch om de offerte te perfectioneren. Als je ons een voorbeeld van je eigen offertes stuurt, bespreekt de trainer deze samen met de andere deelnemers. Je gaat dus naar huis met leerzaam commentaar en concrete suggesties waarmee je je offertes direct verbetert en aanscherpt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Tips voor het omgaan met offerteaanvragen
  • De aandacht van de klant krijgen en vasthouden
  • Vorm en lay-out van perfecte offertes
  • Manieren om aandacht te sturen
  • De situatie van de klant beschrijven
  • De klantvraag verwoorden vanuit het perspectief van de klant
  • Je onderscheidend vermogen benadrukken
  • Valkuilen die je zeker uit de weg moet gaan
  • Leesbaar maken van de tekst
  • Het vragen om de opdracht
  • Tips voor het opvolgen van offertes

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je weet hoe je een onderscheidende offerte maakt
  • Je weet een klant te ‘raken’ in de eerste alinea
  • Je zorgt ervoor dat de klant zich begrepen voelt
  • Je schrijft vlot en overtuigend
  • Je gebruikt minder jargon en clichétaal
  • Je weet hoe je om opdrachten vraagt
  • Je hebt een actielijst met concrete verbeterpunten
  • Er komen meer orders uit je offertes

Voor wie is de training offertes schrijven bedoeld?

De training offertes schrijven is bedoeld voor iedereen die tijd steekt in een goed verkoopgesprek en die lijn wil doorzetten in een scorende offerte. Denk daarbij aan ondernemers die zelf offertes maken, accountmanagers, verkopers en medewerkers van een commerciële binnendienst.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: bij voldoende belangstelling organiseren we deze training met open inschrijving. Klik op de blauwe button om je aan te melden. Klik op de groene button als je een offerte wilt voor een incompany training.
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training offertes schrijven niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training offertes schrijven

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Bij voldoende interesse bieden we deze training aan met open inschrijving. Klik op de blauwe button om je aan te melden

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

We bieden deze training aan als incompany training. Klik op de groene button voor een offerte

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.