Training psychologisch beïnvloeden met tekst Volgens Cialdini principes


Training psychologisch beïnvloeden met tekst

Leer in 1 dag hoe je webbezoekers verleidt tot reageren

We nemen 95% van onze beslissingen onbewust. Speelt jouw tekst in op dat onbewuste gedrag, dan verhoog je je conversie aanzienlijk. Hoe dat werkt? Je leert het tijdens de training ‘psychologisch beïnvloeden met tekst’. De training draait volledig om hoe mensen lezen, hoe ze onbewust denken en reageren – en hoe jij daar in je tekst slim gebruik van maakt. Centraal staan de nieuwste inzichten van (neuro)wetenschappers zoals Robert Cialdini. Je krijgt tips om het oerbrein van je lezer te prikkelen en adviezen om online leads, klanten en prospects zo te beïnvloeden dat ze eerder reageren of bij je kopen. Een dag vol direct bruikbare tips om meer uit je website en teksten te halen!

Wat leer je tijdens de training?

Je leert alles over de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele. Deze methode is wetenschappelijk onderbouwd en laat zien hoe communicatie in onze hersenen werkt. Je leert bijvoorbeeld dat interactief communiceren is gebaseerd op vragen die je lezer (onbewust) in zijn hoofd heeft. Vögele was ook een van de eerste wetenschappers die met een oogcamera aantoonde dat je kijkgedrag kunt sturen.

Daarnaast komen de beïnvloedingsprincipes van oud-hoogleraar psychologie en marketing Robert Cialdini aan bod. Hij ontdekte wat de triggers zijn waarom mensen graag reageren of iets kopen. Voor beide methoden geldt dat we niet teveel ingaan op de theorie, maar vooral laten zien hoe je ze toepast bij het schrijven van wervende teksten. Je leert dus vooral wat je eraan hebt en wat je ermee kunt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe worden teksten gescand en gelezen?
  • Core motivators om mensen aan te zetten tot lezen
  • Welke boodschap hoort bij welke vorm?
  • Powerwoorden om de aandacht vast te houden
  • Context creëren om lezers te helpen kiezen

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je kent de nieuwste inzichten van neurowetenschappers
  • Je weet hoe mensen jouw tekst eerst bekijken en dan lezen
  • Je weet hoe jouw tekst aandacht krijgt met core motivators
  • Je kent de beïnvloedingsprincipes van Cialdini en weet hoe je ze gebruikt
  • Je weet hoe je de aandacht stuurt naar de essentie
  • Je schrijft veel betere teksten én weet waarom
  • Je weet hoe je de klant met tekst verleidt tot aankoop 
  • Je hebt een actielijst met concrete verbeterpunten

Voor wie is deze training bedoeld?

De training psychologisch beïnvloeden met tekst is bedoeld voor iedereen die overtuigende en beter scorende (web)teksten wil schrijven. Denk daarbij aan ondernemers die zelf teksten schrijven, maar bijvoorbeeld ook aan medewerkers van een afdeling marketing of communicatie. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. De training draait vooral om toepassingen in de praktijk.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: dinsdag 10 november 2020. Liever een andere datum? Klik op de blauwe button rechtsboven
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Incompany: de training psychologisch beïnvloeden met tekst wordt ook incompany gegeven. Je bespaart al bij deelname van minimaal 5 personen. Klik hier als je een offerte wilt
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training psychologisch beïnvloeden met tekst

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Dinsdag 10 november 2020
Voorjaar 2021 (datum volgt)

Liever een andere datum? Klik op de blauwe button hieronder

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Deze training heeft mij zekerheid en fijne feedback gegeven. Bedankt voor de inspiratie!

Ilse Zinger

ARAS Security

Interactief met veel aanknopingspunten voor eigen verbetering. Inspirerend!

Wilco Agterhuis

Interscience

Ik heb van begin tot eind met interesse deelgenomen. Ik haal hier veel inspiratie uit.

Kim Poulisse

Ambiance

Praktisch toepasbare tips en goed voorbereid met praktijkvoorbeelden van deelnemers.

Vincent Zacht

Ambiance

Leerzaam, interessant en goede voorbeelden.

Sanne Verhoeff

Verhoeff Tekst & Communicatie

Goede cursus! Informatief en ik heb veel nieuwe inzichten gekregen.

Marco de Waal

Machinefabriek De Waal

Goede wetenschappelijke basis vertaald naar voorbeelden van deelnemers. Veel nieuwe ideeën opgedaan.

Mare Derks

2DAYSMOOD

Veel nieuwe inzichten opgedaan die goed toepasbaar zijn. Bedankt!

Stephanie Piët

Winkel van Sinkel

Gave training die me bewust heeft gemaakt hoe ik meer vanuit mijn lezerspubliek kan redeneren.

Willem Folkersma

Zending over Grenzen

Heel leerzaam. Tips voor verdere studie, maar ook om gelijk mee aan de slag te gaan.

Suzanne de Goede

Multilease

Fijn dat veel toepasbaar is op je eigen cases. Goede verdeling tussen informatie en praktisch doen.

Monique van der Meer

Treur Kaas

Deelnemers beoordelen deze training met een:

8,6

Trainer

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.