Training psychologisch beïnvloeden met tekst


Training psychologisch beïnvloeden met tekst

Leer in één dag hoe je lezers met tekst verleidt tot aankoop

De training ‘psychologisch beïnvloeden met tekst’ draait volledig om hoe mensen nu lezen, hoe ze (onbewust) denken en reageren – en hoe jij daar in je tekst slim gebruik van maakt. Centraal staan de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele en de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Daarnaast komen de nieuwste inzichten van andere neurowetenschappers aan bod. Je krijgt tips om het oerbrein van je lezer te prikkelen en adviezen om je klant zo te beïnvloeden dat hij eerder bij je koopt.

Wat leer je tijdens de training?

Mensen krijgen extreem veel meer teksten te lezen dan 25 jaar geleden. Daarnaast komen neurowetenschappers tot steeds meer nieuwe inzichten. Als je daar niet op inspeelt en niet weet hoe mensen nu lezen en overtuigd raken, sla je de plank waarschijnlijk helemaal mis met je tekst.

Tijdens deze training leer je daarom alles over de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele. Deze methode is wetenschappelijk onderbouwd en laat zien hoe communicatie in onze hersenen werkt. Je leert bijvoorbeeld dat interactief communiceren is gebaseerd op vragen die je lezer (onbewust) in zijn hoofd heeft. Vögele was ook een van de eerste wetenschappers die met een oogcamera aantoonde dat je kijkgedrag kunt sturen.

Daarnaast komen de beïnvloedingsprincipes van oud-hoogleraar psychologie en marketing Robert Cialdini aan bod. Hij ontdekte wat de triggers zijn waarom mensen graag reageren of iets kopen. Voor beide methoden geldt dat we niet teveel ingaan op de theorie, maar vooral laten zien hoe je ze toepast bij het schrijven van wervende teksten. Je leert dus vooral wat je eraan hebt en wat je ermee kunt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe worden teksten gescand en gelezen?
  • Core motivators om mensen aan te zetten tot lezen
  • Welke boodschap hoort bij welke vorm?
  • Powerwoorden om de aandacht vast te houden
  • Context creëren om lezers te helpen kiezen

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je kent de nieuwste inzichten van neurowetenschappers
  • Je weet hoe mensen jouw tekst eerst bekijken en dan lezen
  • Je weet hoe jouw tekst aandacht krijgt met core motivators
  • Je kent de beïnvloedingsprincipes van Cialdini en weet hoe je ze gebruikt
  • Je weet hoe je de aandacht stuurt naar de essentie
  • Je schrijft veel betere teksten én weet waarom
  • Je weet hoe je de klant met tekst verleidt tot aankoop 
  • Je hebt een actielijst met concrete verbeterpunten

Voor wie is deze training bedoeld?

De training psychologisch beïnvloeden met tekst is bedoeld voor iedereen die overtuigende en beter scorende teksten wil schrijven voor online en offline toepassingen, zoals brieven, websites en advertenties. Denk daarbij aan ondernemers die zelf teksten schrijven, maar bijvoorbeeld ook aan medewerkers van een afdeling marketing of communicatie. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. De training draait vooral om toepassingen in de praktijk.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: dinsdag 12 november 2019
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training psychologisch beïnvloeden met tekst

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Dinsdag 12 november 2019

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘. 

Trainer

Martin van Kranenburg

Martin heeft meer dan 20 jaar ervaring in het optimaliseren van websites. Hij richt zich daarbij vooral op gebruik (usability) en conversie op basis van neuromarketing technieken – en heeft hiervoor de principes van Cialdini vertaald naar toepassingen voor websites. Hij kan je tijdens zijn trainingen dan ook als geen ander vertellen hoe je met jouw website een hogere conversie krijgt en hoe je het brein van je webbezoeker positief beïnvloedt. Naast open trainingen heeft Martin als online marketing trainer incompany trainingen gegeven voor bedrijven als T-Mobile, Achmea, Reaal, PostNL en VVV Nederland. 

Deelnemers beoordelen deze training met een:

8,6

Deze training heeft mij zekerheid en fijne feedback gegeven. Bedankt voor de inspiratie!

Ilse Zinger

ARAS Security

Interactief met veel aanknopingspunten voor eigen verbetering. Inspirerend!

Wilco Agterhuis

Interscience

Ik heb van begin tot eind met interesse deelgenomen. Ik haal hier veel inspiratie uit.

Kim Poulisse

Ambiance

Praktisch toepasbare tips en goed voorbereid met praktijkvoorbeelden van deelnemers.

Vincent Zacht

Ambiance

Leerzaam, interessant en goede voorbeelden.

Sanne Verhoeff

Verhoeff Tekst & Communicatie

Goede cursus! Informatief en ik heb veel nieuwe inzichten gekregen.

Marco de Waal

Machinefabriek De Waal

Goede wetenschappelijke basis vertaald naar voorbeelden van deelnemers. Veel nieuwe ideeën opgedaan.

Mare Derks

2DAYSMOOD