Training psychologisch beïnvloeden met tekst


Training psychologisch beïnvloeden met tekst

Leer in één dag hoe je lezers met tekst verleidt tot aankoop

De training ‘psychologisch beïnvloeden met tekst’ draait volledig om hoe mensen lezen, hoe ze (onbewust) denken en reageren – en hoe jij daar in je tekst slim gebruik van maakt. Centraal staan de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele en de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini. Benut de tips om het oerbrein van je lezer te prikkelen en je klant zo te beïnvloeden dat hij eerder reageert of bij je koopt!

Wat leer je tijdens de training?

In de ochtend leer je alles over de dialoogmethode van professor Siegfried Vögele. Deze methode is wetenschappelijk onderbouwd. Het laat zien hoe communicatie in onze hersenen werkt en hoe interactief communiceren is gebaseerd op onuitgesproken lezersvragen. Vögele was ook een van de eersten die met een oogcamera aantoonde dat kijkgedrag te sturen is en dat vorm invloed heeft op de geloofwaardigheid van een uiting. ‘s Middags komen de beïnvloedingsprincipes van oud-hoogleraar psychologie en marketing Robert Cialdini aan bod. Hij ontdekte wat de triggers zijn waarom mensen graag reageren of iets kopen. Voor beide methoden geldt dat we niet teveel ingaan op de theorie, maar vooral laten zien hoe je ze toepast bij het schrijven van wervende tekst. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Hoe worden teksten gescand en gelezen?
  • Core motivators om mensen aan te zetten tot lezen
  • Welke boodschap hoort bij welke vorm?
  • Powerwoorden om de aandacht vast te houden
  • Context creëren om lezers te helpen kiezen

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je weet hoe mensen jouw tekst eerst bekijken en dan lezen
  • Je weet hoe jouw tekst aandacht krijgt met core motivators
  • Je kent de 6 beïnvloedingsprincipes en weet hoe je ze gebruikt
  • Je weet hoe je de aandacht stuurt naar de essentie
  • Je schrijft veel betere teksten én weet waarom
  • Je weet hoe je de klant met tekst verleidt tot aankoop 
  • Je hebt een actielijst met concrete verbeterpunten

Voor wie is deze training bedoeld?

De training psychologisch beïnvloeden met tekst is bedoeld voor iedereen die overtuigende en beter scorende teksten wil schrijven voor online en offline toepassingen, zoals brieven, websites en advertenties. Denk daarbij aan ondernemers die zelf teksten schrijven, maar bijvoorbeeld ook aan medewerkers van de afdeling marketing of communicatie.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: woensdag 12 juni 2019 of dinsdag 12 november 2019
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training psychologisch beïnvloeden met tekst

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Woensdag 12 juni 2019
Dinsdag 12 november 2019

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.