Training schrijven voor fondsenwervers

Training schrijven voor fondsenwervers

Leer in één dag hoe je donateurs met jouw tekst overtuigt

Schrijven voor fondsenwervers is een vak apart. Je moet nét de juiste hoeveelheid emotie gebruiken. Je moet je tekst herkenbaar maken voor de donateur. En je moet je campagnes vooral concreet maken zonder de donateur te overvragen. Hoe je dat doet? Je leert het tijdens de training schrijven voor fondsenwervers.

Wat leer je tijdens de training schrijven voor fondsenwervers?

De training schrijven van fondsenwervers gaat over direct mail brieven (nog altijd populair onder fondsenwervers) én online toepassingen van tekst. Daarbij staat centraal hoe je met tekst de conversie van je campagnes verhoogt. Hiervoor bespreken we bijvoorbeeld hoe je de populaire beïnvloedingsprincipes van Cialdini toepast. Omdat we teksten van deelnemers als voorbeeld gebruiken, leer je van de trainers én van collega’s uit het vak. Je gaat dus naar huis met een lijst concrete ideeën om je online en offline campagnes te verbeteren. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Inleven in de doelgroep
  • De beïnvloedingsprincipes van Cialdini toepassen voor fondsenwervers
  • Schuldgevoel als basismotivator
  • Kijk- en leesgedrag beïnvloeden
  • Teksten concreet en dichtbij maken
  • De dosering van emotie
  • Woorden die wel en niet werken
  • Onweerstaanbare headlines schrijven
  • Donateurs verleiden om een gift over te maken
  • Koppeling tussen online en offline campagnes

Wat kan en weet je na deelname?

De training schrijven voor fondsenwervers wordt gegeven door twee trainers met jarenlange ervaring: Wim van der Mark en Jeffrey Rijkhoff. Wim heeft bijna 30 jaar ervaring in het geven van schrijftrainingen en is auteur van diverse boeken. Hij vertelt je waarop je moet letten als je tekst schrijft voor fondsenwervers. Jeffrey schrijft als freelance copywriter voor de meest uiteenlopende fondsenwervers. Van Habitat for Humanity tot stichting Vier Voeters. Met hem bespreek en verbeter je de teksten van alle deelnemers. Zo pas je het geleerde dus direct toe. Na deelname:

  • Schrijf je veel betere direct mail brieven en webteksten
  • Weet je hoe donateurs jouw teksten lezen
  • Pas je afbeeldingen slim toe in je campagnes
  • Gebruik je geen woord teveel (of te weinig)
  • Maak je betere briefings voor bureaus
  • Overtuig je meer donateurs om een gift over te maken

Voor wie is de training schrijven voor fondsenwervers bedoeld?

De training schrijven voor fondsenwervers is bedoeld voor (online) marketeers, fondsenwervers en andere personen die binnen fondsenwervende organisaties verantwoordelijk zijn voor wervingscampagnes. Schrijf je zelf teksten? Dan leer je hoe je ze sterk verbetert. Werk je met een bureau of freelance copywriter? Dan leer je hoe je jouw briefings verbetert en teksten beter beoordeelt. Je hebt geen specifieke ervaring of kennis nodig – en deelname is interessant voor alle soorten fondsenwervers.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Korting: fondsenwervers met ANBI-status of CBF-erkenning krijgen € 100 korting en betalen slechts € 395
  • Datum: dinsdag 21 januari 2020. Liever een andere datum? Klik op de blauwe button rechtsboven
  • Incompany: de training schrijven voor fondsenwervers wordt ook incompany gegeven. Klik hier als je een offerte wilt
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training schrijven voor fondsenwervers niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training schrijven voor fondsenwervers

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Dinsdag 21 januari 2020
Liever een andere datum? Klik op de blauwe button hieronder

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

Fondsenwervers met ANBI-status of CBF-erkenning krijgen € 100 korting

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘. 

Trainer

Jeffrey Rijkhoff

Jeffrey begon zijn carrière met marketingfuncties bij onder andere  Zwitserleven en de Hogeschool voor Economische Studies in Rotterdam. Dat werk inspireerde hem 17 jaar geleden om als freelance copywriter verder te gaan. Inmiddels is hij zo’n 350 opdrachtgevers en 15.000 teksten verder. Jeffrey schrijft nu teksten voor de meest uiteenlopende opdrachtgevers, waaronder veel fondsenwervers. Zo schreef hij onder andere mailings en webteksten voor CliniClowns, Habitat for Humanity, Vier Voeters, VSO Nederland, het Reumafonds en de Nierstichting.