Training winnende webteksten schrijven

Training winnende webtekst schrijven

Speel in op kijkgedrag en maak je webtekst véél overtuigender

Tekst is het belangrijkste onderdeel van iedere website. Met de juiste tekst word je immers vindbaar in Google. En met tekst overtuig je webbezoekers om klant te worden. Tijdens de training ‘winnende webtekst schrijven’ leer je hoe bezoekers jouw website lezen. Je ontdekt hoe je de aandacht van je lezers vasthoudt én hoe je ze verleidt tot een reactie of aankoop. Uniek is dat we enkele websites van deelnemers bekijken met een eye tracking camera (zie de video onderaan deze pagina). Zo krijg je verrassende nieuwe ideeën om je website en webteksten véél krachtiger en overtuigender te maken. 


Wat leer je tijdens de training winnende webtekst schrijven?

We gaan eerst in op kijk- en leesgedrag. Dat doen we onder andere door met een eye tracking camera te volgen hoe websites van de deelnemers worden bekeken. Daarna krijg je volop tips & tricks om overtuigende webteksten te schrijven. Je leert dus niet alleen hoe je een goede webtekst schrijft, maar ook waar je op moet letten als je bijvoorbeeld hyperlinks, afbeeldingen en kleuren gebruikt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Kijk- en leesgedrag beïnvloeden
  • Tekstschrijven op basis van lezersvragen
  • Geschikte lettertypes en -formaten
  • De lengte van zinnen en woorden
  • Woorden die wel en niet werken
  • Tips om webtekst actief te maken
  • De structuur van webteksten
  • Onweerstaanbare kopregels schrijven
  • Bezoekers verleiden om te reageren en te kopen

Wat kan en weet je na deelname?

Je krijgt een dag lang praktische tips en adviezen die we toelichten aan de hand van de websites van deelnemers. Zo leer je niet alleen van de trainer, maar ook van je collega’s uit het vak. Met alle nieuwe ideeën en suggesties kun je de volgende dag aan de slag om je eigen webteksten véél sterker en overtuigender te maken. Na deelname:

  • Weet je hoe tekst op een beeldscherm wordt gelezen
  • Weet je wat jouw klant van je verwacht
  • Schrijf je overtuigende en pakkende webteksten
  • Maak je betere briefings voor copywriters
  • Geef je betere feedback op webteksten van anderen
  • Verleid je online klanten tot aankoop of een reactie
  • Weet je hoe je bezoekers aanzet tot de gewenste (re)actie

Voor wie is de training winnende webtekst schrijven bedoeld?

Deze training is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met teksten voor websites – of je deze nu zelf schrijft of teksten van anderen beoordeelt. Denk aan online marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, zelfstandig ondernemers en medewerkers van reclamebureaus. Ook als je al veel ervaring hebt, biedt deze training een nuttige aanvulling of opfrisser.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: donderdag 9 april 2020 en donderdag 15 oktober 2020.  Liever een andere datum? Klik op de blauwe button rechtsboven
  • Incompany: de training winnende webtekst schrijven wordt ook incompany gegeven. Je bespaart al bij deelname van minimaal 5 personen. Klik hier als je een offerte wilt
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht. Door de coronacrisis geven we deze training op 9 april online. Lees hoe het werkt.
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training winnende webtekst schrijven niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training winnende webtekst schrijven

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Donderdag 9 april 2020 (online)
Donderdag 15 oktober 2020
Liever een andere datum? Klik op de blauwe button hieronder

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

Door de coronacrisis geven we deze training op 9 april online. Klik op het icoontje voor informatie.

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Geweldig goede training. Je krijgt inzicht in kijkgedrag van mensen en verbeterpunten voor je eigen website.

Peggy Ector

Goudsmit Magnetic Systems

Ik ben met nieuwe energie en veel ideeën naar huis gegaan. De dag is omgevlogen!

Denise Janssen

Nooteboom Trailers

Praktijkgericht en geen standaardverhaal. Een voor alle markten toepasbare training.

Rianne Reuvekamp

Baars Holding

Een duidelijke training en tegelijkertijd een goede opfriscursus.

John van Hoof

Mercurius

Wim geeft in een logische opbouw alle handvatten met onderbouwing om in de praktijk aan de slag te gaan.

Michael Happel

AENC

Heel goed te volgen, leuk en leerzaam. Veel concrete tips waarmee ik vooruit kan.

Linda Waaijer

@The Academy

Concreet, goede handvatten voor teksten. Ik ga de lezer centraal voor ogen houden.

Marianne Lagerwerf

Hunter Douglas Europe

Zinvol: concrete tips en ik heb echt het gevoel dat ik er iets mee kan.

Anneke van Diggelen

Cinop

Nuttig om met je neus op de feiten te worden gedrukt. Veel praktische tips die we direct kunnen toepassen.

Mark Kercher

Company.info

Deelnemers beoordelen deze training met een:

8,6

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.