training wervende webtekst schrijven


Training wervende webtekst schrijven

Leer in één dag hoe je meer verkoopt via je website

Tijdens de training ‘wervende webtekst schrijven’ leer je in één dag hoe bezoekers naar je website kijken, hoe ze je tekst lezen en hoe je de juiste woorden gebruikt om ze vast te houden én te verleiden tot een reactie of aankoop. De trainer werkt met veel voorbeelden uit de praktijk, zodat je volop inspiratie en ideeën opdoet om je eigen webtekst te schrijven of te verbeteren – en zo meer via je website te verkopen. 

Wat leer je tijdens de training?

De training wervende webtekst schrijven bestaat uit 4 onderdelen: de voorbereidingsfase, hoe worden websites bekeken, belangrijke tips & tricks en overtuigende tekst schrijven. Je leert dus niet alleen hoe je een goede webtekst schrijft, maar ook waar je op moet letten als je bijvoorbeeld hyperlinks en kleuren gebruikt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Inleven in de doelgroep
  • Kijk- en leesgedrag beïnvloeden
  • Het belang van lezersvragen
  • Geschikte lettertypes en -formaten
  • De lengte van zinnen en woorden
  • Woorden die wel en niet werken
  • Tips om webtekst actief te maken
  • De structuur van webteksten
  • Onweerstaanbare headlines schrijven
  • Bezoekers verleiden om te reageren en te kopen

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je weet hoe tekst op een beeldscherm wordt gelezen
  • Je weet wat je klant van je verwacht
  • Je schrijft overtuigende webtekst
  • Je maakt betere briefings
  • Je geeft betere feedback op conceptteksten
  • Je verbetert bestaande webtekst in 5 eenvoudige stappen
  • Je verleidt online klanten tot aankoop met jouw tekst
  • Je weet hoe je bezoekers aanzet tot de gewenste (re)actie

Voor wie is deze training bedoeld?

De training wervende webtekst schrijven is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met teksten voor websites – of je deze nu zelf schrijft of teksten van anderen moet beoordelen. Denk daarbij aan online marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, zelfstandig ondernemers en medewerkers van reclamebureaus. Ook als je al veel ervaring hebt, biedt deze training een nuttige aanvulling of opfrisser.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: donderdag 23 mei 2019 of woensdag 16 oktober 2019
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training wervende webtekst schrijven

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Donderdag 23 mei 2019
Woensdag 16 oktober 2019

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘.