training webtekst schrijven


Training webtekst schrijven

Leer in één dag hoe je de perfecte webtekst schrijft

Tijdens de training webtekst schrijven leer je in één dag hoe bezoekers naar jouw website kijken. Je ontdekt hoe klanten jouw tekst lezen en hoe je de juiste woorden gebruikt om ze vast te houden én te verleiden tot een reactie of aankoop. De trainer gebruikt de websites van alle deelnemers als voorbeeld, zodat je volop inspiratie en ideeën opdoet om je eigen webtekst te schrijven of véél beter te maken. 


Wat leer je tijdens de training webtekst schrijven?

De training webtekst schrijven bestaat uit 4 onderdelen: de voorbereidingsfase, hoe worden websites bekeken, belangrijke tips & tricks en overtuigende tekst schrijven. Je leert dus niet alleen hoe je een goede webtekst schrijft, maar ook waar je op moet letten als je bijvoorbeeld hyperlinks, afbeeldingen en kleuren gebruikt. Dit zijn enkele onderwerpen die aan bod komen:

  • Inleven in de doelgroep
  • Kijk- en leesgedrag beïnvloeden
  • Het belang van lezersvragen
  • Geschikte lettertypes en -formaten
  • De lengte van zinnen en woorden
  • Woorden die wel en niet werken
  • Tips om webtekst actief te maken
  • De structuur van webteksten
  • Onweerstaanbare headlines schrijven
  • Bezoekers verleiden om te reageren en te kopen

Wat kan en weet je na deelname?

  • Je weet hoe tekst op een beeldscherm wordt gelezen
  • Je weet wat je klant van je verwacht
  • Je schrijft overtuigende webtekst
  • Je maakt betere briefings
  • Je geeft betere feedback op conceptteksten
  • Je verbetert bestaande webtekst in 5 eenvoudige stappen
  • Je verleidt online klanten tot aankoop met jouw tekst
  • Je weet hoe je bezoekers aanzet tot de gewenste (re)actie

Voor wie is de training webtekst schrijven bedoeld?

De training webtekst schrijven is bedoeld voor iedereen die te maken heeft met teksten voor websites – of je deze nu zelf schrijft of teksten van anderen moet beoordelen. Denk daarbij aan online marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, zelfstandig ondernemers en medewerkers van reclamebureaus. Ook als je al veel ervaring hebt, biedt deze training een nuttige aanvulling of opfrisser.

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, lunch, consumpties en certificaat 
  • Datum: dinsdag 17 september 2019, maandag 7 oktober 2019 en donderdag 19 maart 2020
  • Incompany: de training webtekst schrijven wordt ook incompany gegeven. Je bespaart al bij deelname van minimaal 5 personen. Klik hier als je een offerte wilt
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de training webtekst schrijven niet aan je verwachtingen? Meld het na de training en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Training webtekst schrijven

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Dinsdag 17 september 2019
Maandag 7 oktober 2019
Donderdag 19 maart 2020

7 tot 15 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief lesmateriaal, certificaat van deelname, consumpties en lunch

Ook mogelijk als incompany training op maat (klik op het icoontje voor een offerte)

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Wim van der Mark

Wim startte bijna 30 jaar geleden het IDMK (Instituut voor Direct Marketing Kennis). Sindsdien is hij een veelgevraagd spreker en trainer over onderwerpen als tekstschrijven, marketing, verkoop en het met tekst psychologisch beïnvloeden van klanten. Hij heeft incompany trainingen over deze onderwerpen gegeven voor onder andere Schiphol, de Persgroep, de Goede Doelen Loterijen en BNG Bank. Wim is daarnaast auteur van boeken zoals ‘Verbeter uw direct-mail brieven‘, ‘Overtuigend & Interactief Schrijven‘, ‘Marketing.com 4.0‘ en ‘Verkopende brieven‘. 

Deelnemers beoordelen deze training met een:

8,6

Geweldig goede training. Je krijgt inzicht in kijkgedrag van mensen en verbeterpunten voor je eigen website.

Peggy Ector

Goudsmit Magnetic Systems

Ik ben met nieuwe energie en veel ideeën naar huis gegaan. De dag is omgevlogen!

Denise Janssen

Nooteboom Trailers

Praktijkgericht en geen standaardverhaal. Een voor alle markten toepasbare training.

Rianne Reuvekamp

Baars Holding

Een duidelijke training en tegelijkertijd een goede opfriscursus.

John van Hoof

Mercurius

Wim geeft in een logische opbouw alle handvatten met onderbouwing om in de praktijk aan de slag te gaan.

Michael Happel

AENC

Heel goed te volgen, leuk en leerzaam. Veel concrete tips waarmee ik vooruit kan.

Linda Waaijer

@The Academy

Concreet, goede handvatten voor teksten. Ik ga de lezer centraal voor ogen houden.

Marianne Lagerwerf

Hunter Douglas Europe

Zinvol: concrete tips en ik heb echt het gevoel dat ik er iets mee kan.

Anneke van Diggelen

Cinop

Nuttig om met je neus op de feiten te worden gedrukt. Veel praktische tips die we direct kunnen toepassen.

Mark Kercher

Company.info