Workshop zelf wervende tekst schrijven


Workshop zelf wervende tekst schrijven

Schrijf je eigen tekst onder begeleiding van een ervaren copywriter

Tijdens de workshop ‘zelf wervende tekst schrijven’ schrijf je zelf een brief, persbericht, blog, webpagina of andere tekst onder begeleiding van een ervaren copywriter. De beste manier om iets te leren, is door het te doen. Daarom krijg je eerst uitleg, waarna je direct aan de slag kunt. Je gaat naar huis met een wervende en overtuigende tekst die je zelf hebt geschreven.

Wat leer en doe je tijdens de workshop?

Vooraf geef je door wat voor tekst je wilt schrijven. Een blog, brief, webpagina of e-mailing bijvoorbeeld. Het kan iedere soort tekst zijn, zolang deze maximaal 400 woorden lang is (ongeveer een A4). De workshop ‘zelf wervende tekst schrijven’ bestaat vervolgens uit twee delen. 

In de ochtend hoor je waar je op moet letten bij het schrijven van een tekst. Je krijgt tips voor het begin en de afsluiting van een tekst en leert bijvoorbeeld hoe je goed omgaat met kopjes, onderstrepingen, plaatjes en kleurgebruik. Ook komt aan bod hoe specifieke online en offline teksten worden gelezen, zoals advertenties, mailings en webteksten. Daarnaast leer je woorden en zinnen aan te passen om ze prettig leesbaar en overtuigend te maken. 

Na de lunch neem je plaats achter de computer en ga je aan de hand van een checklist zelf met je tekst aan de slag. De copywriter geeft aanwijzingen en tips om je tekst te verbeteren – en je kunt doorlopend vragen stellen. De groep bestaat uit maar 6 tot 12 personen, dus de copywriter heeft volop tijd om je persoonlijk te begeleiden. Aan het einde van de dag heb je zelf een perfect wervende tekst geschreven die je op een usb-stick meeneemt en direct kunt gebruiken.

Wat kan en heb je na deelname?

  • Je kunt je boodschap kort en bondig verwoorden
  • Je weet hoe je mensen aanzet tot lezen
  • Je schrijft vlotter en makkelijker
  • Je gebruikt minder jargon en clichétaal
  • Je hebt zelf een goede en direct bruikbare wervende tekst geschreven

Voor wie is de workshop zelf wervende tekst schrijven bedoeld?

De workshop ‘zelf wervende tekst schrijven’ is bedoeld voor iedereen die zelf zakelijke commerciële teksten schrijft. Dat kunnen zelfstandig ondernemers zijn, maar bijvoorbeeld ook marketeers en communicatiemedewerkers. Daarnaast is de workshop perfect geschikt om je kennis op te frissen en met tekst te oefenen als je eerder een training bij ons hebt gevolgd. 

Praktische informatie

  • Prijs: € 495 exclusief btw en inclusief computerhuur, usb-stick, lunch en consumpties 
  • Datum: bij voldoende belangstelling organiseren we deze training met open inschrijving. Klik op de blauwe button om je aan te melden. Klik op de groene button als je een offerte wilt voor een incompany training
  • Duur: één dag van 9.30 uur tot 17.00 uur
  • Locatie (centraal in het land): BCN Utrecht, Daltonlaan 100 in Utrecht
  • Soepele annulering: je kunt tot 2 weken voor aanvang kosteloos annuleren en je mag altijd een vervangende deelnemer sturen

Dubbele tevredenheidsgarantie

  • Voldeed de workshop zelf wervende tekst schrijven niet aan je verwachtingen? Meld het na de workshop en je krijgt zonder discussie je deelnamekosten terug.
  • Vind je na 3 maanden dat de geleerde technieken niet werken in de praktijk? Ook dan krijg je zonder discussie je deelnamekosten terug.

Workshop zelf wervende tekst schrijven

1 dag van 9.30 uur tot 17.00 uur

Bij voldoende interesse bieden we deze workshop aan met open inschrijving. Klik op de blauwe button om je aan te melden

6 tot 12 deelnemers

BCN Utrecht
Daltonlaan 100 in Utrecht

€ 495 exclusief btw en inclusief computerhuur, usb-stick, consumpties en lunch

We bieden deze workshop aan als incompany training. Klik op de groene button voor een offerte

- Annuleren tot 2 weken voor aanvang
- Vervangende deelnemer mag altijd
- Geld-terug-garantie

Trainer

Jeffrey Rijkhoff

Jeffrey begon zijn carrière met marketingfuncties bij onder andere  Zwitserleven en de Hogeschool voor Economische Studies in Rotterdam. Dat werk inspireerde hem 16 jaar geleden om als freelance copywriter verder te gaan. Inmiddels is hij zo’n 350 opdrachtgevers en 15.000 teksten verder. Jeffrey schrijft nu teksten in opdracht van reclamebureaus, maar ook direct voor opdrachtgevers. Zo schreef hij onder andere mailings en webteksten voor CliniClowns, Habitat for Humanity, FedEx, ABN AMRO, overheidsinstellingen en uiteenlopende mkb-bedrijven.

Deelnemers beoordelen deze training met een:

8,8

Praktijkgerichte training! Je wordt bewust van de markt waarvoor je schrijft, met veel tips en tricks.

Barbara Staat

Newbridges

Goede opbouw om het geleerde te kunnen toepassen. Duidelijke uitleg en vooral goede feedback op de wijze van benadering van je lezers.

Ronald Goedhart

Isotron

Super! Praktisch en toepasbaar, ik heb veel geleerd.

Philip Verzellenberg

Teams die Werken

Duidelijke hands-on training in een kleine groep. Handige tips gekregen die gelijk toegepast konden worden.

Joyce Ursinus

Hettich Benelux